Основи здоров’я
Дата
|
Тема
|
Зміст
|
07.04
|
Групи дорожніх
знаків (6.1-6.4, 6.8-6.15, 7.1.4)
|
Повідомлення
вчителя
— Дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв.
Вони попереджають, наказують, забороняють, несуть інформацію, яка потрібна як
для водіїв, так і для пішоходів. Щоб дорожні знаки було далеко видно, їх розфарбовують у яскраві кольори.
— Які групи дорожніх знаків вам відомі?
Існують дорожні зна ки, які допоможуть у випадку ДТП.
Вони сповіщають про наявність поблизу
пункту першої медичної допомоги, лікарні, ресторану, кафе, готелю та інше.
Табличка з додатковою інформацією дасть змогу оцінити відстань до цього
об’єкта. Якщо він знаходиться неподалік, можна просто збігати туди за допомогою.
Зошит с. 48-50
|
14.04
|
Тематична перевірка знань з теми «Соціальна складова
здоров’я»
|
Підручник с. .Відповіді на запитання письмово. |
21.04
|
Самооцінка і поведінка людини. Упевненість і
самоупевненість.
|
— Подивіться одне на одного. Чи однакові ми зовнішньо? Чи однакові у нас
думки, почуття, здібності, уподобання? Людина живе у світі. Спілкується з іншими
людьми, навчається, розвиває свої здібності, досягає успіху. Кожній людині
необхідно зрозуміти, якою вона є. Коли людина
намагається осягнути розумом явища, одержати істинне уявлення про кого- або
що-небудь, це називають пізнанням.
Для того щоб стати моральною і вихованою людиною, необхідно добре знати
самих себе: і те добре, що є в нас, і наші недоліки. Порівнювати себе з уявним
або конкретним ідеалом.
Намагання людини пізнати саму себе визначають
як самопізнання. Людина оцінює, які риси позитивні, а які —
негативні. Здійснювати самооцінку необхідно чесно і правдиво. Після цього можна
замислитися над тим, як розвивати позитивні риси, а як позбутися негативних,
тобто самовдосконалюватися.
Що
таке самооцінка?
Самооцінка — це те, як людина ставиться до себе й оцінює себе у
різних сферах життя (навчанні,
спорті, стосунках).
Самооцінка є
продуктом життєвого досвіду (наших успіхів і невдач), а також залежить
від ставлення до нас інших людей.
В українській
культурі традиційно схвалюють скромність і критичне ставлення до себе. Тому
хтось може подумати, що краще недооцінити себе, ніж переоцінити. Однак ніщо так не завдає шкоди досягненню життєвого
успіху, як занижена самооцінка. Вона породжує тривогу, сумніви і страхи,
блокує інтерес до всього нового, посилює психологічне напруження і стрес. І
навпаки, позитивна самооцінка, впевненість у
власних силах надихають на нові досягнення і відіграють вирішальну роль у
самореалізації.
Важливо, щоб
позитивна самооцінка була адекватною (реальною), адже надмірно завищена
самооцінка також може призвести до розчарувань, психологічних травм і
погіршення стосунків.
Найкращою є адекватна
позитивна самооцінка, коли людина реально зважує свої якості і при цьому вважає
себе унікальною особистістю, вартою любові, поваги й усього найкращого в житті.
Таку самооцінку ще називають здоровою.
Діти, які добре
ставляться до себе, почуваються спокійнішими, ніж ті, хто зосереджений на своїх
вадах і негараздах. Вони знають собі ціну і тому менше переймаються через
критику і невдачі. Вони ставлять перед собою реалістичні цілі і зазвичай
досягають мети. Такі діти поводяться доброзичливо, краще ладнають з дорослими
та однолітками.
Діти, які мають
занижену самооцінку, легко піддаються впливу однолітків; надто переймаються з
приводу того, що про них подумають; поводяться зухвало, щоб замаскувати
невпевненість; руйнують себе, набуваючи шкідливих звичок; заздрять і не вміють
радіти успіхам друзів.
— Що таке
впевненість?
— Якими є ознаки
впевненої поведінки людини?
— Впевненість у власних силах — це готовність
витрачати час та зусилля для досягнення позитивного результату. Впевнені
люди майже ніколи не здаються, завжди продовжують боротьбу за результат і тому
мають більше шансів досягти успіху. Впевненість у власних силах необов’язково
залежить від характеру людини. Вона завжди базується на співробітництві та
ініціативності.
Впевнена людина вміє
правильно оцінювати власні здібності та відповідати за результат як перед
собою, так і перед іншими. Впевненість у власних силах — це набір вмінь та
навичок, необхідних для успішної активної діяльності.
— Що таке
самовпевненість?
— Самовпевненість
може негативно вплинути на здоров’я. Трапляється, що впевнена у власних силах
людина видає бажане за дійсне, прагне успіху й не докладає для його досягнення
жодних зусиль.
Робота за підручником
(с. 118–121)
— Як ви розумієте
слово самооцінка?
— З чого складається
самооцінка?
Вправа «Мікрофон»
— Якою буває
самооцінка?
Учитель пропонує
учням за допомогою мал. 33 пригадати і розказати, що це означає.
— Прочитайте висновок
у підручнику.
— Чи впливає
самооцінка на поведінку? Наведіть приклади.
— Чому не слід робити висновків про відсутність певних
здібностей після однієї або декількох невдалих спроб?
— Як учинити, якщо
щось не виходить? Які поради ви запам’ятали?
Руханка
Гра «Ти — молодець!»
Учні працюють за
завданнями підручника.
— Про які види
поведінки ви прочитали?
— Яку поведінку
вважають пасивною?
— Яку поведінку
вважають агресивною?
— Яку поведінку
вважають впевненою (гідною)?
— Яким людям
притаманні агресивна і пасивна поведінка?
— Яку самооцінку
мають люди, які поводяться гідно у будь-якій ситуації?
— Прочитайте висновок
у підручнику.
— Які риси характеру
пов’язані із самооцінкою?
— Чи погоджуєтесь ви
з думкою, що упевненість і самовпевненість — це однакові поняття? Поясніть
чому.
Робота в групах
Учні працюють за
завданнями підручника.
Робота в парах
— Сполучіть початок і
кінцівку висловлювання
Читання й
обговорення вірша
НАЙКРАЩА РИСА
Промовив гордий Кипарис:
— Із людських рис для мене
прямота — найкраща!
А Липа: — Лишенько! Це глупота.
Людина — хай велика чи мала —
пропаща
без щедрості й сердечного тепла.
Озвався Дуб: — Послухайте мене:
твердий характер — ось що
головне.
— А гнучкість розуму — то риса
неможлива? —
докинула Ліщина пустотлива.
Троянда мовила: — Забули про
красу,
а я в собі віки її несу!
Людина мудрі речі наслухала
і тужно так замріяно зітхала:
— Мені б тих рис найбільше осягти
—
змогла б я гідно шлях увесь
пройти!
І. Сварник
— Які найкращі риси обрало кожне
із дерев?
— Чому для кипариса найкраща риса
— прямота; для липи — щедрість й сердечне тепло; для дуба — твердість; для
ліщини — гнучкість розуму; для троянди — краса?
— Яку думку висловила людина? Чи
погоджуєтеся ви із нею? Яких рис характеру слід прагнути набувати людині?
Зошит с.51-52 |
28.04
|
Бажання, можливості, обов’язки. Воля і здоров’я людини.
|
|
05.05
|
Повага і самоповага. Вибір і досягнення мети. П.Р.: «
Виконання проекту «Моя мета»
|
Зошит с.55-57
Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
— Чи замислювались ви над
тим, за що саме поважають людину?
Навіть сказавши один раз
неправду, людина втрачає частку довіри та поваги від оточуючих, моральне
право вимагати правдивого ставлення до себе.
Пам’ятаєте казку про
хлопчика-пастуха, який заради розваги кликав на допомогу від ніби-то
нападаючих вовків. Усі тричі збігались на його поклики, а коли вовки
насправді з’явились, то ніхто йому не допоміг і навіть не обізвався.
— Чому люди втратили довіру
до нього і до його слів?
— Чи можна поважати людей,
які набули слави «брехуна»?
2. Робота з підручником (с.
131).
Читання тексту про повагу та
самоповагу.
— Які вчинки заслуговують на
повагу?
— Які вчинки заслуговують на
самоповагу?
Гра «За що я тебе поважаю».
3. Робота з текстом.
Мати Тереза творила маленькі
справи, але з великою любов’ю. Щодня, не дозволяючи собі й хвилини
перепочинку, вона доглядала людей, уражених страхітливими тропічними
виразками. Вона гляділа дітей, клопоталася, шукала кошти і продукти й
організовувала їх доставку. Вона шукала медикаменти, збирала пожертви,
намагалася порятувати від смерті кожного, хто потрапляв до Будинку
Помираючих. Втішити й вилікувати кожну сироту, все за умов постійної нестачі
людей, готових розділити з нею її тягар, за умови нестачі ліків, харчів і
найнеобхідніших речей...
— Треба робити маленькі речі,
— казала мати Тереза, — але з великою Любов’ю.
Батькові слова, що проста
доброта вища, ніж видатні здібності та великі таланти, вразили Аґнес Ґонджу
ще тоді, в дитинстві. Ще тоді, коли вона мріяла стати письменницею. Слова, що
любов урятує світ, змусили Аґнес іще тоді задуматися про майбутній життєвий
шлях.
— Чи заслуговують добрі діла
Матері Терези на повагу?
— Які поради Матері Терези ви
візьмете собі? (Із серії книг «Життя видатних дітей». — К.: Грані-Т,
2007-2010.)
4. Робота з віршем.
Робіть добро,
не ждіть від цього слави,
не ждіть багатства, знань чи
похвали.
Робіть добро
непоказно, буденно,
це принесе найвищу з нагород
—
ні з чим не порівнянне
відчуття,
що ти живеш не марно на цім
світі.
Вадим Крищенко
— Про що розповідається у
вірші?
— Які добрі справи
заслуговують на повагу від інших людей?
5. Вправа «Хороші і погані
вчинки» (на розвиток самоповаги).
Учні об’єднуються у дві
команди довільно. Кожній команді видається аркуш ватману, фломастери або
маркери і папір А4. Завдання однієї команди — написати якомога більше
вчинків, які дозволяють людині поважати себе. Відповідно, завдання іншої —
написати якомога більше вчинків, через які повага людини до себе втрачається.
За бажанням, кожна команда може підкріпити слова малюнками відповідних
вчинків.
Пам’ятайте, у кожного є вибір
між тими й іншими вчинками, але щоразу, вибираючи ту чи іншу поведінку, ми
набуваємо або втрачаємо повагу до себе.
6. Робота з текстом.
Надія Савченко — українська
військова льотчиця, старший лейтенант.
Надія сильна, відважна,
справедлива. Вона завжди боролася за те, чого хотіла. Ще у дитинстві Надя
мала нездійсненне бажання — стати льотчиком бойових літаків і піднятись у
небо, але дівчат у льотні училища тоді не приймали.
Вона пройшла багато
випробувань на шляху до здійснення своєї мрії. Спершу навчалась на модельєра,
потім — на журналіста, але дитяча мрія не покидала її. Зрештою, Надія
поступила до університету повітряних сил. Навчання було важким, але вона
твердо вірила, старалась і все-таки отримала диплом штурмана і стала однією з
перших військових пілотів-жінок України.
Надія Савченко нагороджена
орденом України «За мужність» — за героїзм, виявлений у захисті території
незалежності України.
Надя завжди говорила: «Моя
душа в небесах!»
— Що допомогло Надії
досягнути своєї мети?
— Які риси характеру
допомогли Надії не зневіритись?
Перегляд відеороликів про
досягнення мети Ромчика Сасанчина — переможця проекту «Голос Країни» (2015
р.)(матеріал на диску.)
7. Вправа «Шлях до мети».
Учні складають аркуші навпіл
малюнком всередину, креслять п’ять вертикальних ліній на однаковій відстані
один від одного. Над першою лінією пишуть «Сильний(а)», над другою — «Вмілий(а)»,
третьою — «Розумний(а)», четвертою — «Сміливий(а)», п’ятою — «Успiшний(а)»;
під цими лініями відповідно — «Слабкий(а)», «Невмілий(а)», «Нерозумний(а)»,
«Боязкий(а)», «Неуспішний(а)». Вчитель пропонує уявити учням, що у верхній
частині аркуша розташовуються найсильніші, найспритніші, найрозумніші,
найсміливіші і найуспішніші люди, які здатні досягнути своєї мети, а у нижній
частині аркуша — всі слова-антоніми (протилежні за змістом).
Учні повинні визначити, де
знаходиться їхнє власне місце на кожній із ліній, позначити його рисками.
Після цього вчитель пропонує
учням позначити зіркою те місце, яке вони хотіли б займати в майбутньому.
Акцентується увага на відмінностях, і головне, схожості життєвих прагнень і
цілей.
|
12.05
|
Звички і здоров’я.. П.Р.: Проект «формування корисної звички».
|
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення вчителя
— Основним
правом людини є право на життя. Це одне з найважливіших, найвагоміших
прав, що сприяє здійсненню всіх інших прав і свобод. Це право, яке не може
відбиратися чи поновлюватися.
Найдорожчий скарб у житті — це здоров’я. Недарма в народі кажуть, що за гроші
здоров’я не купиш. Діти, а що означає бути здоровим?
— Так, бути здоровим означає бути веселим,
життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому
щасливим.
І вам, дорогі діти, сьогодні необхідно зробити правильний вибір, щоб жити
цікаво, займатися фізкультурою, спортом, уміти правильно організувати своє
дозвілля, відмовитися від шкідливих звичок. Важливо зрозуміти, що серйозною
проблемою учнів є шкідливі звички та їх негативний вплив на здоров’я.
Зошит с.58-59
|
19.05
|
Розвиток творчих здібностей.
|
Зошит с.50-60
|
26.05
|
Заохочення підлітків до здорового способу життя.
Створення проекту «Здоров’я – всьому голова»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар